3دانشجوی کارشناسی ارشد/مدیریت آموزشی دانشگاه الزهرا
چکیده مقاله:
در این پژوهش با هدف بررسی نقش مبانی تربیت دینی در مواجهه با رنجهای وجودی در دوران همه گیری ویروس کرونا، الگوی نظری جدیدی با استفاده از روش پژوهش استنتاجی پیش رونده فرانکنا در بالاترین سطح تبیین و معرفی گردید. در این راستا پس از بررسی گزاره های الگوی نظری مد نظر که ما آن را "الگوی مثبت تربیت دینی در تقابل با رنج وجودی" نام نهادیم، چالشها و مسائل پیرامون افسردگی و رنجهای وجودی ناشی از این اپیدمی مورد بررسی قرار گرفت و یافته ها حاکی از آن است که رنجهای وجودی ناشی از همه گیری ویروس کرونا به واسطه زیرسوال بردن پیش فرضهای پذیرفته شده، انزوای اجتماعی و رنج ناشی از مرگ اطرافیان چالشهایی را برای معنای زندگیِ افراد در پی دارد و الگوی نظری مد نظر تربیت دینی به واسطه توسعه و بازسازی معنای زندگی در کاهش آلام و رنجهای وجودی مؤثر واقع میگردد. واژه های کلیدی: کرونا ویروس – رنج وجودی – معنای زندگی - تربیت دینی